Tävlingen igår

Först så var det ju ponnycup på veda. Red Colleen och det gick helt okej, inte så nöjd men det var ändå hyfsat, hon är ju som hon är, fick 65% och laget vann så nu är vi i final!!!!
Direkt efter jag startat åkte vi vidare till Vallatorp med Kiwi. Vi hade sjukt bråttom och tävlingsplatsen låg ungefär 500 meter från parkeringen. Tog alltså ett tag att gå hela vägen fram och tillbaka. Direkt efter vi lämnat vaccinationsintyget så sprang vi tillbaka till parkeringen, lastade ur, knoppade om - då hon skakat ur ALLA knoppar, sadlade, tränsade osv, vi skyndade oss till framridningen och när jag kom dit var det ett ekipage kvar och sen skulle jag in i collectningring... Jag skojar inte när jag säger att jag red fram i 5 minuter. Det var kaos alltihopa..
Kiwi är väldigt speciell, man kan bara inte bara trycka ihop henne med våld, då blir hon sur och stränger av helt, samma sak om man rider fram för länge och endast sitter och nöter.
Man måste ta det lugnt och låta henne i början gå i sin takt så lossnar hon efter ett tag.
Programmet gick inte bra alls... Hon var seg, lång, gick i en öppen form osv. Gjorde själv massa småmissar också, jag var sjukt stressad redan innan jag suttit upp. Fick 64,286% och slutade på en fjärde placering, första utanför placering. Både 2an, 3an och 4an låg väldigt jämna och det skilde bara några hundradelar...
I lagklassen gick det bättre. Red fram längre och hon var pigg och framåt! Kändes hur bra som helst. Men gick det bra för det? Nej då kommer jag in och förstör allt, fattade fel galopp, red slarviga vägar osv. Hamnade på 66,481% och en sjunde plats, 2 utanför placering. Var mycket nöjdare med den här ritten. Låg på placering in till de 5 sista ryttarna, lite synd faktiskt.
Laget kom i alla fall 2a (återigen förlorade vi mot Vällingby med 1 poäng..) vi är nu i FINAL!!!! Känns hur kul som helst! Finalen går på Hufvudsta nu på söndag. Det är LC:2 i förklassen och LB:1 i lagklassen, är sjukt taggad faktiskt! Vi ska öva på massor den här veckan nu så att vi kan vara grymma när det är final och allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback