Tävlingen idag

Första klassen (LC:1): Framridningen gick bra. Det var bara jag och en till inne på framridningen så jag var nästan helt ensam vilket var superskönt! Hon gick jättebra och jag red fram lagom länge. Väl inne på banan gick hon superfint och inga stora missar och det resulterade med att jag vann klassen på 70,56%!!

Andra klassen (LB:1): Herre vad det regnade under den här klassen.... ALLA skulle vara i ridhuset samtidigt. 6-7 st som red och en som ledde runt en stressad unghäst. Kaos. Fick ingenting gjort över huvud taget... När jag gick ner till banan vräkte det verkligen ner. Som tur var slutade det lite precis när jag skulle in på banan. Det regnade bara lite fortfarande men vi hade redan hunnit på genomblöta.
Väl inne på banan dog hon helt och håller och orkade inte ta ett enda steg. Hon snubblade till och med på staketet då hon inte orkade lyfta på fötterna riktigt. Med en död häst och massa småmissar fick vi 65% och kom 5a, första utanför placering.

Det var en superkul dag och är meganöjd över hennes prestationer. Ska försöka lägga upp lite filmer och bilder imorgon om jag hinner. Nu ska jag ssoooovvvaaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback