Tävlingar med Kiwi

I helgen är det 2 tävlingar. Har skrivit upp alla mina mål för 2013 och har några som jag riktigt gärna skulle vilja bocka av nu under helgen. Tycker att det är viktigt att ha höga mål. Jag har ett mål som jag vet är extremt svårt att nå och jag kanske inte kommer klara det innan 2014, men jag kommer försöka att ta mig dit innan 2013 är slut. Når jag inte dit så har jag i alla fall kommit en lång bit på vägen.
På lördag (23/3) är det LB:1 på i Torsholma Cup. Tror hon kommer va ganska bra då det är på hemmaplan och allt. Hon är ganska överladdad nu så jag hoppas att energin håller sig kvar genom både lördag och söndag.
På söndag (24/3) är det Vårdressyren på Veda och jag rider även där LB, tävlar mot några riktigt fina hästar faktisk så vi får väll typ hoppas på det bästa, haha! Nej men jag ska försöka se allt som träningstävling. Det är inte SM utan klubbtävling. Jag vet att min ponny kan gå mycket högre än LB, det här är en lätt match för henne om hon har bra energi och sköter sig. Har ju faktiskt inte haft henne så länge än.

Nästa vecka är det massor! På fredagen (29/3) är det allsvenskan, rider LC:2 som förklass och LC:1 som lagklas. Vårt lag är bäst SÅ NU JÄDRAR SKA VI VINNA!
På söndagen (31/3) är det hopptävling på Torsholma. Både jag och Adam hoppar 60 cm. Det är ju inte så jobbigt mentalt för henne eftersom hon inte behöver åka iväg eller nåt sånt. Vi valde lite lägre höjder nu när vi fick välja höjd själva. Annars är det lägsta vi kan hoppa LD (80 cm) som just nu är lite högt för både henne och mig.
På måndagen (1/4) är det programridning på Veda. Kommer inte ihåg vilket program jag ska rida men antagligen LC/LB, skulle gärna prova LA nu när det väl är programridning och inte tävling eller så. Tror hon skulle gå LA bättre än LC och LB eftersom hon gör sånna sjukt fina skänkelvikningar och är så pass stadig i den förvända galoppen. Men man vet ju aldrig hur hon blir på tävling, därför känns det bra och ha provat programmet med dressyrstaket, på en ny plats, med massa nya hästar, domare osv, precis som en tävling för henne men träning för mig.

Imorgon rider jag igenom programmet några gånger och rättar alla fel, sen så äre gameday! Carro är med och fotar på söndag och pappa fotar antagligen på lördag! Så bilder blir det nog maaasssoooorrr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback