Hästen va taggad idag

Innan träning eller tävling ger vi Kiwi ett slags foder man ger till galopphästar så att dom ska va extra taggade innan race. Eftersom vi har haft problem med Kiwi's bjudning så provade vi det. Jag har inte märkt nån större skillnad förrens idag. Hon vilade igår och hade världens överskotts energi idag!
Hon va som vanligt när jag var i ridhuset och när jag red igenom programmet satt allt jättebra!
Sen skulle jag skritta av henne ute på vägen. Hon gick i jättelångsam skritt och jag satt på långa tyglar och typ snackade med henne (wtf?)
Sen så vände jag för att rida tillbaka mot stallet.... Då flyger hon i luften och drar iväg! Jag typ kortar upp tyglarna på 2 sekunder och typ sliter runt henne så hon snurrar runt sig själv för att få stopp på henne, men stannar hon? Nej! Hon står och galopperar på stället och ifall jag lättade drog hon iväg igen. Men när hon stått och studsat ett tag så bockade hon en gång och drog iväg igen. Jag försökte göra halt 1000 gånger men då stod hon bara och galopperade på stället. Jag ville hoppa av och gå med henne hem för att jag antagligen skulle haft bättre kontroll över henne från marken men jag fick ju aldrig stopp på henne, hoppa av i farten va inte direkt ett alternativ... Det slutade med att hon galopperade typ hela vägen hem medan jag försökte få stopp på henne...
Aja energin finns ju där i alla fall!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback