Dagen

Förklassen:
På framridningen kändes hon suuuuuper bra! Gick fram helt av sig själv och gick i en fin form. Red in på collecningring utan spö och hon var fortfarande framåt. In på banan och hon var perfekt! Allt satt jättefint! Fick 6or, 7or och 8or genom allt förutom en 5a på en halt då man skulle vara stilla i 6 sekunder men jag stod typ 2, det kändes som hon skulle börja rygga så det var nästan lika bra att rida på framåt istället.
Förutom den lilla missen satt allt jättebra och hon var helt jädra bäst!
Efter ritten så var jag mest glad över att hon inte dött och inte gått i en så lång form som hon brukar göra inne på banan.
När vi kommit bort till transporterna efter ritten sa mamma: Vi kanske ska va lite rädda om att ta av grejerna och så, den här ritten kanske tar sig till placering. Jag garvade och svarade: nej isåfall blire till fots och inte till häst så det är lugnt.
Men sen så såg vi att jag tagit ledningen på 72,14%. Höll kvar den platsen och vann hela förklassen! Första lokala starten och hon vinner hahaha känns typ lite sjukt!
 
Lagklassen:
När jag skulle rida lagklassen hade Julia redan ridit på 64% och låg just då först.
Hon kändes mycket bättre på framridningen än i förklassen så jag tog det lite lugnt.
Inne på banan satt allt perfekt! Hon gick så sjukt jädra bra att jag knappt tänkte på vad jag gjorde. Missade en 15m volt och förlorade 2p. Lite synd... Dom hade dragit bort 0.5p på allmäna intrycket så egentligen skulle jag fått 68% men hamnade på 67,59% istället. Låg länge på en förstaplats men sen kom Ida och puttade ner mig till andra. Sen 3:dje och sist 4:de. Julia kom precis utanför placering, Ida vann och jag 4:a. Clara kom 3:a i C-ponny klassen.
Laget låg först hela tiden fram till näst sista ryttaren som slog ner oss till en andra plats. Lite surt faktiskt...
Aja men vi är jättenöjda och jag har fått med mig 3 rosetter hem och massa fina priser på min allra första lokala start på lilltrollet!
 MIN PONNY ÄR BÄST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback