2013

Har sjukt mycket som jag vill göra under 2013! Har redan börjat se ut tävlingar som jag vill åka på osv. Kommer skriva om det i ett eget inlägg sen. Sen har vi börjat snacka om ifall vi ska åka nån stans över jul. Först tänkte vi mexico och nu är vi inne på thailand men vi var ju där typ 2008 och det var inte direkt mitt favoritställe. Kreta var sjukt mycket mysigare på nåt sätt haha. Sen så ska vi ju till Åre nu v.9 och sen kanske vi ska till Paris i Maj och antagligen åker vi till Danmark för att kolla på EM och till Norge för nån släktträff tror jag.
Men jag har sånna sjukt stora planer för Kiwi och har typ gjort en lista för mina mål i ridningen under 2013. Har faktsikt redan bockat av några punkter.
Det jobbigaste med att ha egen häst och rida på ridskola är att alla tävlingar krockar! Den här våren ska jag satsa mer på ridskolan än Kiwi eftersom det är trots allt vårt första år tsm och vi måste bygga upp hennes självförtroende lite också, så därför kan vi inte åka ut och tävla varenda helg. Sen så är det mitt sista ponnycups år också, alltså blir nästa år lite lugnare. Kommer antagligen ha tävlingar nästan varje helg om några veckor.
 
På onsdag är det Sara träning igen. Då ska hon ta ut laget för första division 3 tävlingen den 29/3 på Vällingby. Det skulle i så fall bli våran första lokala tävling. Eftersom det inte finns några andra LC:er och vi får inte tävla högre pga ponnycupen jäkla skitregler... Aja vi ska skippa första omgången dels för att jag inte vill ha så mycket press från laget på vår första lokala tävling och för att det krockar med rsc dressyr på veda.
Men så fort ponnycupen är slut, då jäklar blire ut och tävla! Nu under våren fram till typ maj ska hon sättas igång med tävlingar lite långsamt, sen kör vi hårt mot OS 2016 hahahah lol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback