Hoppning

Idag drog jag och Wendela upp till Thorsholma och hoppade hästarna lite.
Kiwi var sjukt fin faktiskt!
Vi hade 1 oxer som i början var ca 65cm men som vi sen höjde till 75cm, 1 räcke som först låg på 70cm men som vi höjde till 90cm, och sen så hade vi ett litet hinder med sockerbitar, först var det bara ett kryss, sen blev det ett räcke med en vattenmatta under.
Kiwi fattade inte varför vattenmattan va där alls. Först hade vi bara den och inga bommar över. Rendes typ flög omkring och kastade sig när hon skulle över men Kiwi typ springer rätt på den, hahaha så himla skön, galopperar rätt i vattenmattan istället för att hoppa över!
Men när vi satte den under hindret blev Rendes lite mindre tittig och Kiwi brydde sig inte alls.
Rendes har med Wendela hoppat 1,25m och det var därför räcket var ganska högt, så att Rendes inte bara skulle få hoppa 60-70 hinder.
Men Kiwi kändes så sjukt bra framåt och jätte positiv så jag tänkte "visst varför inte? Yolo" så jag hoppade räcket 2 gånger, asså shit va duktig hon va! Första gången blev nästan så att hon hoppade stillastående för att hon var lite osäker men gången efter tyckte hon det var sjukt kul så drog hon på massor!

Fick faktiskt prova på att hoppa Rendes några språng också. Asså herre va stark och stor hon är!! Jag trodde jag skulle döö ! När jag höll på att hoppa upp så tänkte jag att jag först skulle trava lite, sen komma på oxern, sen räcket. Men så blev det inte riktigt... Vågade inte hahah! Hon drog bara iväg innan och efter hindret! Jag hoppade det lilla hindret i trav typ 2 gånger, ändå så drar hon efter, asså jag kände att jag hade 0 kontroll och då ville jag inte hoppa så himla högt/mycket på en häst jag aldrig ridit haha!
Men hon hoppade faktiskt jättebra med Wendela!

Båda pållarna var superduktiga och imorgon får Kiwi lite vila/uteritt i skritt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback