Halt

Igår vare ju Sara rubinträning. När jag skulle börja trava fram så kändes hon jättehalt! Då bröt jag av till skritt och skrittade en liten stund innan jag började trava igen. Då kändes det bättre men fortfarande inte bra.
Träningen gick helt okej men hon blev bättre trött och droppade nästan av svett! Hon var jätte motvillig och blev nästan lite seg.
När vi var påväg hem så frågade mamma "Hon kändes inte riktigt ren va?" Och när jag tänker efter kändes hon oren nästan hela tiden faktisk...
När vi kom hem drog vi av skydden och lindarna, spolade benen och kände på dom, ingen va varmare än det andra. Vi sprang med henne och hon haltade. Mamma kände lite på hennes karleder. Massa mugg! Hon var jätte öm och ville inte alls att man kände där.
Hon har ju svarta ben så det är lite svårt att se muggen, och jag har försökt att känt efter muggen på alla fyra ben men inte hittar nånting då det antingen inte funnits något eller så har jag trott att det var lera.
Som tur har mamma världens bästa muggsalva som vi ska behandla henne med 2 gånger per dag fram tills allt är borta!
Idag får hon vila och jag kanske rider lite dressyr ifall hon är bättre på tisdag. Det är ju tävling på lördag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback