Avanmäld

Såg ingen hälta på Kiwi idag, hon kanske var pytte lite halt men det kan lika gärna vart att hon var stel efter ha vilat i 3 dagar i rad. Vi bestämde oss för att inte åka och tävla eftersom vi inte vill att hon ska bli värre igen eller något sånt. Lite jobbigt då jag var mega taggad på att tävla! Aja det blir kliniken på fredag för att kolla upp henne. Vi hade åkt även fast vi tävlat imorgon. Det är alltid bra att kolla upp sakerna innan man märker en hälta. Dem kanske ger henne nån liten spruta och hon får vila i 2-3 dagar sen kan vi rida på som vanligt igen.
Imorgon blire Täby Centrum och köpa lite saker som behövs. Ifall vi hinner åker vi eventuellt till stäket och kollar på Julia, Clara och Ida som ska tävla, följer dem annars på equipe! Gör det ni också! Lovar att dem kommer vinna.
På eftermiddagen blir det stallet, Kiwi ska gå ut och gå en stund. Jag rider nog Bonzai lite på utebanan/ridhuset, tänkte rida igenom LB:1, funderar på att starta honom 4 maj, inget klart än. Det blir i så fall bara en liten tävling hemma på Thorholma men han blir lika nervös över allt! Ett av mina mål är ju faktiskt att starta honom minst 1 gång. Har ca 5 månader kvar med honom, ska försöka göra det bästa av dem 5 månaderna och ta alla chanser jag får att rida honom!
Red honom faktiskt lite idag medan mamma longerade Kiwi, herre va han är stor! Jag måste sakta av efter 2 varv och andas. Han vad dock lite jobbig idag då han var på bråkhumör och drog upp huvudet och rusade iväg... Hoppas han är imorgon (som tydligen blev idag nu...) aja ni fattar, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback