Tuckmill Silver

Tuckmill Silver 1989 ♥
December 2009 flyttade vi till torsholma med Marabou. Jag gick runt och kollade på alla hästar och tyckte alla va sjukt söta. Sen såg jag Tucke. Han var ju nästan den enda ponnyn där så jag blev typ kär i honom så fort jag såg honom.
När vi stått på torsholma några dagar så skulle frågade Susann mig om jag också red, jag sa ja och hon frågade om jag kanske ville rida Tucke nån dag. Dagen efter fick jag rida honom. Han gick inte alls på tygeln men jag var helt klart kär i honom.
Bilden är från den gången och de va den första jag nånsin tog på honom
 
Sen bestämde mamma och Susann att jag skulle börja rida honom varje fredag. Jag var överlycklig, jag hade skaffat en medryttarhäst.
Jag red runt där på honom 1-2 gånger i veckan ganska längre. 1 år senare startade vi våran allra första tävling tillsammans. En LC:1 som vi faktsikt kom tvåa på med 57% haha
Vi tävade massa småtävlingar på torsholma och veda och fick lite placeringar här och där.
Våren 2011 startade jag även 2 st lokala tävlingar, sundby - LB:1 58%, Hagbylund - LC:1 54% LB:1 halt precis innan starten.
 
Det var alla hans hältor som fick oss att sluta tävla och för att han är gammal och behöver tare lugnt.
Våran sista tävling blev på Veda september 2011 då vi kom fyra på 61,852%
 
åååhh fina vännen. nu rider jag/ har hand om honom 1-2 gånger i veckan och vi har alltid jättekul med varann!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback